مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

خرید زئولیت خوراک دام عمده ای از سمنان

آنچه در این مقاله میخوانید...

آشنایی با زئولیت خوراک دامخصوصیات زئولیت خوراک دام، طیور و آبزیانکاربرد زئولیت در غذای دام

 

زئولیت خوراک دام، نوعی زئولیت طبیعی است که در کشورهای کمی تولید می گردد. ایران یکی از کشورهای تولید کننده زئولیت طبیعی است. و آن هم به دلیل وجود برخی معادن در شهرهای ایران می باشد.

سمنان یکی از شهرهایی است که دارای معادن زئولیتی می باشد. و می توانید برای خرید زئولیت خوراک دام از کارخانه و معدن، با ما ارتباط بگیرید.

مجموعه ی مفید، پخش کننده زئولیت خوراک دام از سمنان می باشد و انواع زئولیت را می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه از این مجموعه خریداری نمایید.

آشنایی با زئولیت خوراک دام

زئولیت یک ماده معدنی است.این ماده معدنی به دلیل ساختار و یکسری وِیژگی هایی که دارد، در صنعت از آن استفاده های زیادی می شود. البته بهتر است بگوییم در صنایع مختلف از آن استفاده زیادی می گردد.

زئولیت را می توان در دو نوع طبیعی و سنتزی تقسیم بندی کرد. زئولیت های سنتزی که در آزمایشگاه ها و کارخانه ها به دست می آیند، تعدادشان به بیش از هزاران نمونه می رسد. اما زئولیت های طبیعی که به صورت طبیعی در معادن برخی از کشور ها یاد می شود، تعداد کمی دارند. و از بین همین تعداد کم هم فقط برخی از آن ها مورد استفاده قرار می گیرند و آن هم به دلیل میزان خلوص بیشتری است که دارند.

زئولیت اغلب بی رنگ بوده و یا به رنگ سفید و کرم می باشد. زئولیت هایی که دارای مقدار کمی آهن هستند، به رنگ زرد و یا قهوه ای کمرنگ دیده می شوند.

زئولیت در صنایع مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. یکی از ساده ترین موارد مصرف زئولیت، استفاده از آن به عنوان مکمل غذایی حیوانات و دام ها می باشد. زئولیت خوراک دام تاثیرات زیادی را بر روی وزن و سلامت دام ها برجای می گذارد.

به طور کلی زئولیت خوراک دام موجب می شود که با جذب برخی مواد، عملیات نشخوار برای دام راحت شده و میل غذا خوردن در او بیشتر می گردد و موجب می شود تا دام رشد بهتری داشته باشد و پروار شود. در واقع زئولیت هم به افزایش خوراک و بهبود نشخوار کمک کرده هم موجب می شود که در نهایت مواد پروتئینی حاصله از دام نیز طعم و کیفیت بهتری داشته باشد.

از آن جایی که شیر و لبنیات و گوشت دام مورد استفاده انسان قرار می گیرد، سلامتی و سالم بودن آن ها برای انسان نیز بسیار اهمیت دارد. استفاده از زئولیت خوراکی تضمینی برای این مورد می باشد.

البته زئولیت در حوضچه پرورش ماهی و آبزیان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اکسیژن مورد نیاز آبزیان را تامین کرده و موجب می شود که ماهی و سایر آبزیان رشد بهتری را هم داشته باشند.

خصوصیات زئولیت خوراک دام، طیور و آبزیان

زئولیت هایی که برای دام و آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد باید قابلیت هیداراته شدن بالایی داشته باشند. در زمان بی آبی، فضای خالی زیادی برای جذب آب و تراکم پایین دارند.

خاصیت تبادل کاتیونی دارند. خواص فیزیکی متنوعی از قبیل هدایت الکتریکی، خواص کاتالیتیکی، جذب و شبکه یونی دارند

زئولیت ها دارای حفره هایی هستند که به کمک این حفره ها می توانند آب را جذب کنند. عموما این حفره ها اندازه یکسان و یکنواختی دارند. ساختار بلوری و سه بعدی زئولیت ها موجب شده که این ماده خواص زیادی را داشته باشد.

کاربرد زئولیت در غذای دام

زئولیت خوراک دام را می توان در غذای دام ها اضافه کرد. زئولیت مورد استفاده برای خوراک دام، از نوع زئولیت طبیعی بوده و نام آن زئولیت کلینوپتیلولیت می باشد. این ماده را به میزان کنترل شده به غذای دام اضافه می کنند و موجب می شود تا مصرف خوراک دام افزایش پیدا کند. و آمونیاک موجود در غذای دام را کاهش می دهد.

اضافه کردن مقدار کنترل شده ای کلینوپتیلولیت موجب می شود تا جوجه ها و بوقلمون ها و در کل دام ها و حیوانات رشد خوبی داشته باشند و میزان خوراک آن ها بهبود پیدا کند و بازدهی بیشتری داشته باشند. استفاده از زئولیت خوراک دام از وقوع اسهال در دام ها نیز جلوگیری می کند. و هم چنین مدفوع تولید شده هم بوی کمتری دارد و خشک می باشد.

مدفوع دام هایی که زئولیت مصرف کرده اند، به عنوان کود تاثیر بیشتری بر روی رشد گیاه دارند.

 

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 09120697642

شماره ثابت: 02128420163

پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

ایمیل: info@zeolitea.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید