مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

قیمت و خرید زئولیت خوراک دام در اصفهان

آنچه در این مقاله میخوانید...

زئولیت چیست و چه تاثیراتی بر دام ها می گذارد.نقش زئولیت در دام و دامداریمزایا مصرف زئولیت در دام های نشخوارکنندهمزایای مصرف زئولیت در گاوهای شیری:مزایای مصرف زئولیت در گوساله های برواری:

زئولیت خوراک دام ماده ای است که می تواند تاثیرات مثبت خوبی را بر زندگی دام ها بر جای گذارد. مجموعه ی مفید، مرکز پخش زئولیت خوراک دام در سراسر ایران می باشد. این مجموعه زئولیت خوراک دام را به صورت مستقیم از کارخانه به مقصد مورد نظر شما ارسال می کند. سود کم و کیفیت بالا دو رکن اصلی و اساسی در این مجموعه است.

رضایت مشتریان بالاترین تضمین ما خواهد بود. جهت اطلاع از قیمت و خرید زئولیت خوراک دام می توانید با ما تماس بگیرید و به صورت تلفنی و غیر حضوری سفارش خود را ثبت نمایید.

زئولیت چیست و چه تاثیراتی بر دام ها می گذارد.

برای افزایش بازدهی غذا، ترکیبات مختلفی را به جیره غذایی دام ها اضافه می کنند. ترکیبات توصیه شده به دلیل وجود یکسری ویژگی های خاص موجب بهبود عملکرد گله های دامی می شوند و نقش مهمی در تغذیه دام ها برجای می گذارند.

زئولیت یکی از این ترکبیات می باشد. زئولیت ماده ای معدنی بوده که از آن برای تغذیه خوراک دام ها استفاده می شود تا تاثیرات خوبی بر روی دام برجای بماند. زئولیت به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی که دارد توانایی های مختلفی را داراست. زئولیت توانایی زیادی در جذب دارد و می تواند تبادل کاتیونی انجام دهد.  زئولیت یک ماده ترکیبی است. از کانیهای زئولیت استفاده های زیادی می شود. بنابر ساختار ویژه شبکه بلوری و خواص فیزیکی، اثرات مثبت زیادی در پرورش دام، طیو و آبزیان دارند. این ماده با ارزش ظرفیت تبادل یونی بالایی دارد و می تواند به عنوان کاتالیزور نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

زئولیت می تواند انواع کاتیون هایی مانند آمونیم و سدیم را جذب کند. هم چنین خود ماده نیز دارای عنار متعددی نظیر اکسید سیلیسیوم و اکسید آلومینیوم است.

یکی از توانایی های منحصر به فرد این مواد، جذب و دفع آب و تبادل یونی بدون تغییر در ساختمان می باشد. زئولیت طبیعی کاتیون های قابل تعویضی دارد.که می توانند آن ها را با یون هیدروژن جابجا کنند و باعث بهبود فعالیت های باکتری هضم کننده سلولز شوند.

زئولیت ها را به چند دسته تقسیم می کنند. و هر کدام برای مصارف مختلف قابل استفاده می باشد. زئولیت خوراک دام از نوع زئولیت طبیعی بوده و برای تمامی دام ها، نشخوار کنندگان، دام های شیری، گوساله های برواری و … تاثیرات فوق العاده ای بر جای می گذارد.

در ادامه نقش زئولیت خوراک دام بر روی حیوانات مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نقش زئولیت در دام و دامداری

  • مزایا مصرف زئولیت در دام های نشخوارکننده

دلیل استفاده از زئولیت برای تغذیه دام های نشخوار کننده، خاصیت جذب گاز آمونیاک بود. گاز آمونیام موجب می شد که در حیوان مسمومیت ایجاد شود. اما استفاده از زئولیت از مسمومیت جلوگیری می کرد.  جذب آمونیاک موجب می شد که محیط مناسبی برای فعالیت باکتری ها فراهم شود تا باکتری ها توانایی تجزیه و هضم فیبر غذا را دارا باشند و نسبت استات به بروبیونات افزایش پیدا کند که همین عامل موجب افزایش چربی شیر می شود.

در هنگام استفاده از زئولیت، مصرف آب افزایش پیدا می کند و همین عامل موجب می شود تا مواد نشاسته ای به جای هضم در شکمبه دام به روده انتقال پیدا کرده و در آنجا به گلوکز تبدیل شود. افزایش گلوکز خون موجب می شود تا اسیدهای آمینه به عنوان منبع انرژی شناخته شده و موجب افزایش پروتئین شیر در گاوهای شیرده و افزایش وزن در گاو های پرواری شوند.

 

مزایای مصرف زئولیت در گاوهای شیری:

شیر و چربی شیر افزایش پیدا می کند و در نتیجه سود بیشتری حاصل می گردد.

توازن اوره مصرفی در جیره غذایی و تبدیل آن به پروتئین قابل جذب

جلوگیری از اسهال و در نتیجه کم شدن تلفات گوساله

کاهش اسیدوز در گاوهای شیرده

جذب گاز های سمی و از بین بردن بوی فضولات و رطوبت بستر

جذب عناصر فلزی سنگین در آب های آشامیدنی

 

مزایای مصرف زئولیت در گوساله های برواری:

هضم بهتر خوراک

اشتهای بیشتر در نتیجه افزایش وزن گوساله ها تا ۱۰ درصد

جلوگیری از آلودگی های احتمالی در نتیجه جذب رطوبت بستر

افزایش مقاومت دام در برابر بیماری های روده ای

جلوگیری از مسمومیت قارچی

جذب گاز سمی مانند آمونیاک

 

 

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120697642

phone icon شماره ثابت: 02128420163

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: zeolite.binaei@gmail.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید