مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

قیمت هر کیلو زئولیت طبیعی در تهران

آنچه در این مقاله میخوانید...

تولید زئولیت به روش مصنوعیطبقه بندی زئولیت هاقیمت زئولیت

زئولیت طبیعی‌ از سیلیکات های آبدار نوع داربستی به شمار می رود . این پیوند آبدار بسیار سست است، بصورتیکه با پایین آمدن دما ، آب خود را از دست می‌دهند. توانایی تعویض یونی زئولیتها بسیار زیاد است.

منشا اصلی تشکیل زئولیتها طبیعی بوده و  به روش مصنوعی هم تشکیل می‌ شوند .

زئولیتهای طبیعی در دریاچه‌های قلیایی (نمکی) ، آلتراسیون توفها ، خاکهای محیط قلیایی ، رسوبات عمیق دریا و سیستم باز آبهای زیرزمینی  تشکیل می‌شوند    .

دریاچه‌های قلیایی و نمکی

دریاچه‌های قلیایی و یا نمکی که در مناطق گرم و خشک وجود دارد ،در بخشی از آب اسیدیته PH  آن تقریبا به ۹٫۵ می رسد . این دریاچه ها محیط مناسبی برای تشکیل زئولیت ها هستند .

موادی از جمله  توفها ، شیشه‌های طبیعی ، کائولینیت ، پلاژکلاز و مونتموریونیت در این دریاچه های قلیایی و نمکی  به زئولیت تبدیل می شوند . هم چنین انواع زئولیت هایی که در این محیط تشکیل می شوند عبارتند از : زئولیت کلینوپتالیت ،زئولیت اریونیت ، زئولیت فیلیسپیت  و به مقدار کمتر موردنیت و منشا بازیت      .

زئولیت ها در مدت زمانی کمتر از ۱۰۰۰ سال تشکیل می شوند .

آلتراسیون

زئولیت ها از تاثیری که محلول های گرمایی در شرایط مناسب می گذارند ، تشکیل می شوند . زئولیت های کلینوتپالیت و موردنیت در اعماق کمتر (دمای کمتر) و آنالیست ، لامونتیت  ، هیولاندیت  و واراکتیت در اعماق بیشتر (دمای بالاتر) بوجود می آیند.
مناطق با سیستم آب های باز

خاکستر و دیگر مواد پیروپلاستیکی اسید – حد واسط سخت نشده (تفرا) با تاثیر گرفتن از آبهای سطحی و زیرزمینی ، تغییراتی در آن ها از سطح به عمق ایجاد می شود .

از ماده هایی در نزدیکی سطح زمین و هیدرولیز شیشه کانی های رسی بویژه اسمکتیت تشکیل می‌شود . با محل مواد به اعماق بیشتر علاوه بر اینکه PH  افزایش پیدا میکند ، شرایط برای تبدیل شیشه به زئولیتها هم فراهم می‌شود.

خاکستر و مواد پیروپلاستیکی که در محیط های خشک  تشکیل می شوند ،  تا اعماق ۲۰ تا ۵۰۰ متر دارای کانیهای رسی هستند و پس از آن با مناسب بودن PH آبهای زیرزمینی زئولیتها تشکیل می‌شوند.

خاک های محیط های قلیایی

به دلیل تبخیر بسیار زیاد محیط های خشک و نیمه خشک ، کربنات و بی کربنات سدیم در بخش سطحی خاک افزایش پیدا میکند و با افزایش PH  ، محیط برای تشکیل زئولیت ها مناسب می شود . تشکیل زئولیتها از سطح آبهای زیرزمینی به سمت سطح زمین است.

 رسوبات عمیق دریا

با تاثیر چرخه های آبهای گرم بر روی توفها و رسوبات عمیق دریایی ، در شرایط مناسب می توانند به زئولیت آلتره شوند.

تولید زئولیت به روش مصنوعی

  • ابتدا ۲H2O ، AL2O3 را در محلول داغ NaOH حل میکنند و سپس با سیلیکات سدیم (Na2SiO3) مخلوط می‌نمایند،مخلوط به دست آمده به مخزن های ویژه تشکیل ژل انتقال داده می شوند . زئولیت در دمای حدود ۹۴ درجه سانتیگراد از محلول ژل متبلور می شود .
  • آلتراسیون کائولین : در ابتدا با حرارت دادن کائولین آن را به متاکائولین تبدیل می کنند . سپس آن را کلسینه کرده و بعد با استفاده از محلول اسیدی مقداری از سیلیس آن را آزاد کرده و محصول را با NaOH شستشو می‌دهند.

طبقه بندی زئولیت ها

طبقه بندی متفاوتی برای زئولیتها انجام گرفته است . یکی از طبقه بندی های قدیمی بر اساس شکل بلور آن است . در این تقسیم بندی بلورهای زئولیت ها به رشته ای و ستونی و مختلط طبقه بندی شده اند .

طبقه بندی دیگر زئولیت ها بر اساس منشا شکل گیری آنهاست . با توجه به این طبقه بندی زئولیت ها به دو نوع آتشفشانی و رسوبی تقسیم می شوند .

نسبت سیلیسیم به آلومینیوم در زئولیت‌های رسوبی بزرگتر از زئولیت‌های آتشفشانی است.

زئولیت هایی که در ایران وجود دارند ، از نوع رسوبی هستند . در صورتیکه بیشتر زئولیت های طبیعی موجود در جهان از نوع آتشفشانی هستند .

سنگ هاي آذرين (آتشفشانی ) :

در بيشتر سنگ هاي آذرين زئولیت وجود دارد اما به دلیل آنکه به طور عادی دخیره می شوند و از لحاظ اقتصادی ارزش قابل ملاحظه ای ندارند ، به آن ها توجه کمتری شده است . در این سنگ ها ، زئولیت ها به صورت کانی های اولیه و ثانویه آشکار می شوند .

زئولیت آنالسيم ، به صورت يک کاني اوليه در بسياري از سنگ هاي آذرين دروني و بيروني از جمله تشنيت ، اسکولسيت ، بازالت ، فنوليت ، تراکي بازالت و … پیدا می شود  .

زئوليت هايی که در سنگ هاي آذرين از جمله ناتروليت، مزوليت و غيره وجود دارند، کاني هاي ثانويه اي هستند که از واکنش سنگ هاي آذرين با سيالاتي (بطور عمده آب) بوجود می آیند که در آنها جريان دارند ، يا به درون آنها نشت می کنند . زئوليت ها در اين حالت در بيشتر جاها، فضاهاي خالي حفرات، درز و روزن ها و ترک هايی که  در سنگ وجود دارند را پر مي کنند. زئوليت ها بطور کامل مي توانند شکل دار تا بي شکل آشکار شوند و با کاني هاي ديگر مانند  کلسيت، اوپال ، کوارتز ، کلسدوئن، کلريت، اپيدوت، اکتينوليت و غيره همراه باشند. زئوليت هايی که در سنگ هاي آذرين وجود دارند ، از لحاظ تحقیقاتی و کمک به تجزيه و تحليل مراحل زمين شناختي از جايگاه و اهميت بالایی برخوردار هستند.

سنگ هاي رسوبي :

قسمت عمده ای از  زئوليت هايی که در سنگ هاي رسوبي  وجود دارند در محيط ها يا سيستم هاي مختلف هيدرولوژيکي تشکيل مي شوند .

از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

خاک هاي قليايي شور و زمين هاي سطحي، درياچه هاي شور و قليايي، رسوبات بخش هاي ژرف دريا، زون هاي دگرساني گرمابي، دياژنز تدفيني ، سيستم هاي هيدرولوژيکي باز و محيط هاي دگرگوني مجاورتي.

سومین نوع تقسیم بندی زئولیت ها ، خواص اسیدی و بازی آنهاست.

زئولیت‌هایی که نسبت آلومینیوم به سیلیسیم  در آن‌ها در دامنه ۸/۰ به بالا  هستند ، زئولیت‌های اسیدی و زئولیت‌هایی که نسبت بین ۵/۰ تا ۶/۰ و کم‌تر باشد، جزء زئولیت‌های قلیایی هستند .

کاني هاي زئوليت عبارتند از :

  • آنالسيم NaAlSi2O6 .H2O
  • ناتروليت Na2Al2Si3O10 .2H2O
  • اسکولسيت CaAl2Si3O10 .3H2O
  • تامسونيت NaCl2Al5H20 .6H2O
  • هيولانديت Ca2Al4Si14O36 .12H2O
  • فيليپسيت (K2,Na2,Ca)(Al2Si6)O16 .6H2O
  • هارموتوم (K2,Ba)(Al2Si6)O16 .6H2O
  • استيلبيت (Na2,Ca)(Al2Si7)O18 .7H2O
  • شابازيت (Na2,Ca)(Al2Si4)O12 .6H2O
  • لامونتيت Ca (Al2Si4)O12 .4H2O
  • موردنيت(K2,Na2,Ca)(Al2Si10)O24 .7H2O
  • کلينوپتاليت Na6 [(AlO2)6(SiO2)3O] .24H2O

قیمت زئولیت

بهترین و مناسب ترین قیمت زئولیت را می توانید از ما بخواهید ، علاوه بر آن با توجه به کیفیت و نوع آن متفاوت هست.
جهت گرفتن مشاوره و  خرید با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120697642

phone icon شماره ثابت: 02128420163

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: zeolite.binaei@gmail.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید