مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

فواید به کار بردن زئولیت ماشین ظرفشویی

آنچه در این مقاله میخوانید...

خشک کردن ظروف پلاستیکی با زئولیت ظرفشوییتاثیر زئولیت ماشین ظرفشویی درمصرف انرژیخصوصیات دیگر فناوری زئولیتطرز کار ماشین ظرفشویی زئولیت دار

زئولیت ماشین ظرفشویی مشکل خیس ماندن ظروف پس از شست و شو را برطرف ساخته است.

در اکثر مواقع هنگام شستن ظروف با ماشین ظرفشویی با دردسر خشک نشدن کامل ظروف مواجه هستیم.  به همین خاطر سبب  بر جای ماندن لکه های آب بر روی ظروف می شود و ظاهری نه چندان دل چسب برجا میگذارد.

شست و شوی ظروف آلوده از کارهای زمان ‌بر آشپزخانه می باشد و در عین حال که وقت و انرژی زیادی را باید صرف آن کرد ، صدمات فراوانی  برای سلامتی انسان دارد. علاوه بر آن شستن ظرف ها با دست آب و مواد شوینده بسیاری را مصرف میکند . که با استفاده از ماشین ظرفشویی این مقدار مصرف بسیار کاهش پیدا می کند . به اندازه ای  که شستن ۱۴۴ پارچه ظرف کثیف با دست حدود ۸۵ لیتر آب نیاز دارد  و همچنین مقدار زیادی مواد شوینده مصرف می‌کند، درحالیکه شست و شوی  همین تعداد ظروف با ماشین ظرف‌شویی ۱۶ لیتر آب کمتر و مواد شوینده بسیار کمتری را به خود اختصاص می دهد.

از مهم ترین خصوصیات سنگ زئولیت تمایل بسیار زیاد آن به جذب آب و رطوبت است و با جذب رطوبت گرما تولید میکند.

مهندسین صنعت ماشین ظرفشویی ، جهت برطرف کردن مشکل خیس ماندن ظروف پس از شست و شو، موفق شدند تا با بکارگیری سنگ زئولیت در چرخه خشک کن  ماشین های ظرفشویی ، این مشکل را برای کاربران خود برطرف نمایند .

این ماده معدنی به علت تمایل زیاد به جذب آب و  رطوبت و تولید دمایی نزدیک به ۱۰۰ درجه سانتی گراد یا همان ۲۱۲ درجه فارنهایت، رطوبت موجود در محیط ماشین ظرفشویی را گرفته و با گرمای زیادی که تولید میکند ، باعث می شود آب روی ظروف بخار شوند و در نتیجه ظروف خشک شده  و از جا ماندن لکه های آب بر روی آن ها جلوگیریشود .

همه ظرف ها بدون اینکه هیچ گونه اثری از لکه آب باقی بماند ،  در جریان سه بعدی هوا   خشک می شوند  . این امر بیشتر برای ظرف های شفاف مانند ظرف های کریستالی به کار می رود. این فناوری ظروف را بدون  هیچ گونه لکه ای از رطوبت تحویل می دهد. فناوری زئولیت با توجه به اینکه  سرعت بسیار بالایی در روند خشک کردن ظروف دارد ، زمان شستشو را نیز کاهش می دهد.

خشک کردن ظروف پلاستیکی با زئولیت ظرفشویی

ظرف های غیرشیشه ای یا همان ظروف پلاستیکی به خاطر ناکارآمدی در جذب گرما ، خیلی دیر خشک می شوند و لکه های آب بر روی آن ها باقی می ماند . فناوری زئولیت این مشکل را برطرف کرده است و این ظروف را هم مانند دیگر ظروف خشک میکند .

تاثیر زئولیت ماشین ظرفشویی درمصرف انرژی

اکثر مردم  علاقه دارند برنامه ای را به ماشین ظرفشویی خود بدهند که ظرف‌های بیشتری را در مدت زمان کمتری بشوید . علت آن هم این است که آب و برق زیادی مصرف می‌شود و در طولانی مدت هزینه های زیادی به مصرف کننده تحمیل می شود.

در بیشتر ظرفشویی‌ هایی که در بازار موجود است ، فرآیند خشک کردن ظروف توسط المنت و فن انجام می‌شود که از  المنت برای  تولید گرما  و فن هم برای انتقال گرما به تمام ظروف استفاده می شود.  این روش پر هزینه بوده  و اتلاف بیش از حد انرژی را به دنبال دا. سنگ معدنی زئولیت به علت خاصیتهای منحصر بفرد و بسیار مفیدی که برای حفاظت از محیط زیست دارد ، جایگزین بسیار عالی برای المنت ظرفشویی است

عمر زئولیت ها بسیار طولانیست و حدود ۵۰ سال می باشد و نیاز به شارژ مجدد و تهیه یا تعویض آن ها نیست .

خصوصیات دیگر فناوری زئولیت

  • پس از پایان فرآیند شست وشو و خشک کردن ظرف ها، زمانی که درب ماشین ظرفشویی را باز میکنیم در بیشتر مواقع شاهد بخاری هستیم که از داخل آن بیرون می زند. با کمک زئولیت این مشکل را نیز برایمان برطرف کرده است.
  • با بکارگیری فناوری زئولیت دیگر به هنگام بیرون آوردن ظروف شاهد دمای زیاد آن ها نخواهیم بود. ظروف خشک و قابل استفاده در همان لحظه می باشند .
  • رده انرژی A+++ این ماشین های ظرفشویی نشان  دهنده کم مصرف بودن آن ها می باشد .
  • با کاهش زمان شست و شو سبب کاهش ۱۰% مصرف برق نیز می شود.
طرز کار ماشین ظرفشویی زئولیت دار

ماشین‌ ظرفشویی زئولیت‌دار،  ۱۵/۱ کیلوگرم از گرانول زئولیت را دارا هستند. فن‌های دستگاه در هنگام خشک کردن، هوای مرطوب را در داخل محفظه به گردش در آورده و زئولیت  موجود، مولکول‌های آب را جذب میکند. در تمامی این مراحل، گرمای بوجود آمده سبب  تبخیر رطوبت داخل ماشین ظرفشویی می‌شود. این کار باعث می‌شود که حتی ذرات آبی که روی ظرف ها  باقی مانده هم نیز تبخیر شوند.

بر اساس گفته و نظر کمپانی ماشینهای ظرفشویی،برق مصرفی این ماشین ها  ۸۳/۰ کیلووات بر ساعت است  که  حدود ۲۰% کمتر از دستگاه‌های مشابه است. علاوه بر آن در طی مراحل شستشوی ۲۹ دقیقه‌ای در دمای بالا، کمتر از دو ساعت برای فرایند خنک کردن آن انرژی مصرف می‌شود که این زمان حدود نیم ساعت کمتر از دستگاه‌های دیگر است.

جهت مشاوره، خرید و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه بازرگانی مفید تماس حاصل فرمائید.

 

 

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120697642

phone icon شماره ثابت: 02128420163

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: zeolite.binaei@gmail.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید