مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آشنایی با انواع زئولیت طبیعی کلینو

آنچه در این مقاله میخوانید...

زئولیت طبیعی چیست؟زئولیت طبیعی کلینو بهترین نوع زئولیت کلینوپتیلولیت طبیعی کدام است؟مصرف زئولیت در صنعت غذایی به چه صورت است؟مصرف زئولیت چه تاثیر در بستر دام دارد؟تأثیر زئولیت طبیعی کلینو بر سلامت و بهداشتوجود زئولیت عمده کلینو در ایرانفروش زئولیت طبیعی کلینو با‌کیفیت از مجموعه مفید

زئولیت طبیعی چیست؟

زئولیت طبیعی یک نوع کانی سیلیکاتی با ساختار متخلخل است که در اثر فرایندهای زمین‌شناسی و به صورت طبیعی در سنگ‌ها و خاک‌ها به وجود می‌آید. این کانی دارای خاصیت تبادل یونی بالا و قدرت جذب بالایی برای مواد آلی، فلزات سنگین و گازهایی نظیر آمونیاک و متان است. به دلیل خاصیت کاتالیزوری و جذب سطحی و تبادل یونی، زئولیت در بسیاری از صنایع شیمیایی، نفت و گاز، کشاورزی، محیط زیست و … به عنوان کاتالیزور، جاذب، جداساز، فیلتر، تصفیه کننده و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زئولیت طبیعی کلینو

زئولیت طبیعی کلینو، یک نوع زئولیت طبیعی است که به عنوان یک سنگ دارای ساختار کانی‌ای بلوری می‌باشد. نام کلینو به دلیل داشتن ساختار بلوری کلینوپتیلولیت به آن داده شده است. زئولیت کلینو با فرمول شیمیایی (Na2, K2, Ca, Mg)2-3Al3(AlSi)2Si13O36 .12H2O شناخته می‌شود.

این نوع زئولیت برای جذب مولکول‌ها در فرآیندهای شیمیایی و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربردهای آن می‌توان به جذب آلاینده‌های هوا و آب، جداسازی مولکول‌ها و گازها، کاتالیزورها، ذخیره‌سازی گاز، پاک‌سازی آب و نفت، و همچنین به‌عنوان کاتیون‌های صنعتی و کودهای نهاده‌ای اشاره کرد.

آشنایی با انواع زئولیت طبیعی کلینو در شناخت و خرید آن کمک بسیاری خواهد کرد. زئولیت طبیعی در دید افرادی که اطلاعی ندارند ممکن است کلیه آنها به یک شکل باشند.

اما واقعیت این است که زئولیت کلینوپتیلولیت بر اساس کاتیون های موجود در خودش دسته بندی می شود. به طور کلی می توان گفت که زئولیت نوعی ماده معدنی است که در دو نوع کلی طبیعی و مصنوعی نیز در بازار موجود است. ماده معدنی کلینو از نوع طبیعی می باشد که از معادن موجود در کشور نیز استخراج می شود.

زئولیت طبیعی از پوشش دهی بسیار بالایی برخوردار است. این پوشش دهی به حدی می باشد که یک کیلوگرم آن می تواند یک زمین فوتبال را ساپورت کند. عمل جذب در زئولیت کلینوپتلولیت بسیار هوشمندانه می باشد.

این هوشمندی به گونه ای است که ویتامین ها و مینرال های مفید را جذب نمی کنند. زئولیت کلینوپتلولیت تنها سموم و مواد مضر را جذب می‌کند و سبب حذف آن از خاک می‌شود.

 

بهترین نوع زئولیت کلینوپتیلولیت طبیعی کدام است؟

مواد معدنی کلینوپتیلولیت به صورت طبیعی از سنگ های رسوبی که در معادن تشکیل شده اند به دست می آیند.

ناخالصی‌های موجود در انواع زئولیت‌ها بایکدیگر برابر نیست. میزان ناخالصی انواع زئولیت‌ها در معادن مختلف متفاوت است و با یکدیگر فرق دارند.

با توجه به این برای اینکه بخواهیم بدانیم یک نوع از این زئولیت کلینو طبیعی از کیفیت بالایی برخوردار است یا نه، باید آزمایش هایی را بر روی ان انجام دهیم.

از جمله معادنی که زئولیت طبیعی باکیفیت را از آن استخراج می کنند می توان به معادن شهر سمنان نیز اشاره کرد.

زئولیت در حوزه ها و صنایع مختلفی کارایی دارد و دلیل این گستردگی کاربرد هم ویژگی های خاص و منحصربه فردی است که دارا می باشد.

دامپروری

شاید برای شما هم جالب باشد که این ماده با ارزش حتی در حوزه دامپروری هم مورد استفاده قرار می گیرد. در بخش های تغذیه دام، به عنوان دارو برای دام مورد استفاده است.  هم چنین برای بستر و محیط زندگی دام مورد استفاده قرار می گیرند.

مصرف زئولیت در صنعت غذایی به چه صورت است؟

یکی از کاربردهای زئولیت دامداری به این صورت است که آن را به غذای دام اضافه می کنند تا کیفیت غذای آن ها را بالا ببرد.

با این کار که قبل از مصرف غذا توسط دام ها انجام می شود، کیفیت مواد غذایی را بالا برده و سبب بهتر شدن متابولیسم دام می شویم.

با افزودن زئولیت طبیعی به غذای دام ها از ورود و حتی جذب قارچ و انگل و گازهای سمی و سایر مواد مضر به بدن حیوانات جلوگیری می شود. هم چنین با این کار سلامت غذایی دام را حفظ خواهیم کرد و ماندگاری آن را بالا خواهیم برد.

البته استفاده از زئولیت طبیعی دام در غذای آن ها، جذب مواد غذایی را هم بهتر می کند. با انجام این کارها دیگر دام ها مدفوع بد بو نخواهند داشت و بستر و محیط زندگی آن ها سالم تر خواهد بود.

مصرف زئولیت چه تاثیر در بستر دام دارد؟

اگر در بستر دام ها از زئولیت طبیعی کلینو استفاده شود باعث می شود تا بیماری های موجود در محیط از بین برود و در نتیجه محیط زندگی دام سالم تر خواهد بود.

زئولیت و مصرف دارویی

علاوه بر این که از زئولیت کلینوپتیلولیت طبیعی برای افزودنی های غذایی استفاده می شود می توان از آن برای کاربرد های دارویی بهره برد. مثل جلوگیری از اسهال و سایر موارد…

زئولیت به خاطر جذب بالای رطوبتی که دارد می تواند برای درمان اسهال مورد استفاده قرار بگیرد.

مصارف بهداشتي و زيست محيطي زئوليت

همان طور که در مقالات قبل هم ذکر شد از زئولیت در کاربرد ها و صنعت های بسیار زیادی استفاده می شود. که هر کدام از ان ها به نوعی روی سلامت محیط زیست تاثیر گذار هستند. همچنین این ماده معدنی زئولیت به خاطر دارا بودن خاصیت جذب گاز های سمی و ترکیبات نا مطلوب موجود در هوا  بسیار در بهبود کیفیت هوا موثر است. از دیگر کارایی های این ماده ارزشمند تصفیه آب های چاه و فاضلاب است و خیلی مصارف دیگر که به صورت کامل توضیح داده شده است. از دیگر کاربردی های بهداشتی این ماده معدنی این است که از ان برای تصفیه خاک کشاورزی استفاده می شود. به نوعی که خاک کشاورزی را به صورت فوق العاده ای حاصلخیز می کند. خاک حاصلخیر فرصت رشد گیاهان و محصولات باکیفیت را چندین برابر می‌کند.

یکی از خواص جذاب زئولیت طبیعی استفاده از آن به عنوان بوگیر است. زئولیت در واقع به این دلیل دارای خاصیت بوگیری است که هوای نامطلوب را تصفیه می‌کند. تصفیه هوای نامطلوب در واقع همان حذف گاز ها و سموم است.

تأثیر زئولیت طبیعی کلینو بر سلامت و بهداشت

ئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت به دلیل داشتن خواص ویژه‌ای که شامل جذب عناصر شیمیایی، ذخیره آب و رفع آلودگی هوا می‌شود، در حوزه بهداشت و سلامت نیز بسیار جالب است.یکی از تأثیرات مهم زئولیت طبیعی کلینو بر سلامت، کاهش آلودگی هوا است. زئولیت طبیعی کلینو می‌تواند به عنوان یک جاذب و فیلتر طبیعی آلاینده‌های هوا، مانند غبار، دود، گازهای ناشی از ترافیک و صنایع، عمل کند. با جذب آلاینده‌های هوا در داخل ساختار خود، زئولیت طبیعی کلینو می‌تواند به تصفیه هوای داخلی ساختمان‌ها کمک کند و برای افرادی که دچار آلرژی و بیماری‌های تنفسی هستند، بسیار مفید است.

علاوه بر کاهش آلودگی هوا، زئولیت طبیعی کلینو به عنوان یک جاذب طبیعی نیز می‌تواند در درمان برخی بیماری‌های گوارشی مؤثر باشد. با جذب و حفظ شده‌ی آب در داخل ساختار خود، زئولیت طبیعی کلینو می‌تواند در بهبود عملکرد روده‌ها کمک کند و مشکلاتی مانند اسهال و یبوست را پیشگیری یا درمان کند.

همچنین، زئولیت طبیعی کلینو به دلیل داشتن خصوصیات جذبی قوی، می‌تواند در جذب و حفظ بسیاری از عناصر شیمیایی ضروری برای سلامت بدن، مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم، مؤثر باشد. با تأمین عناصر غذایی و الکترولیت‌های مهم، زئولیت طبیعی کلینو می‌تواند به حفظ سلامت عضلات، استخوان‌ها و قلب کمک کند.

در نتیجه، با توجه به خصوصیات جذبی و فیلترینگی زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت، مصرف آن در صنایع مختلف بهداشتی و درمانی، از جمله در داروسازی، تغذیه و درمان بیماری‌های گوارشی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

وجود زئولیت عمده کلینو در ایران

امروزه سرانه مصرف زئولیت در جهان بسیار بالا رفته است مخصوصا در کشور های صنعتی و پیش رفته تر. اما این ماده ارزشمند در ایران بیشترین میزان تولید و استخراج را دارد. باید در استفاده از این ماده معدنی سودمند برنامه ریزی بشتری داشته باشیم. قیمت این محصول در ایران نسب به کشور ها دیگر بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.  به همین دلیل است که افراد از کشور های مختلف خواستار صادرات این محصول ارزشمند از کشور عزیزمان ایران هستند.

با همه این تفاسیر نه تنها زئولیت در بهتر شدن کیفیت در صنایع مختلف و حتی محیط زیست تاثیر گذار است بلکه یک صرفه اقتصادی خوب هم برای شما دارد.

ما با جایگزین کردن زئولیت به جای مواد و سیستم های تکنولوژیک گران قیمت می توانیم در بسیاری از هزینه خود صرفه جویی داشته باشیم. زئولیت کلینو یک ماده معدنی کاملا طبیعی و ارزان قیمت است که به راحتی می توان آن را جایگزین این موارد کرد. این ماده با وجود قیمت مناسب تاثیر بسزایی در خاک و محصولات خواهد گذاشت.

فروش زئولیت طبیعی کلینو با‌کیفیت از مجموعه مفید

مراکز فروش متعددی در کشور وجود دارد که اقدام به پخش و فروش این محصول می کنند. مجموعه مفید فروش این محصولات را به صورت مستقیم از معادن موجود در استان سمنان انجام می‌دهد. این معادن جزو بهترین معادن موجود در کشور محسوب می‌شوند و همین امر موجب پیشی گرفتن این مجموعه از سایر رقبا شده است.

شما می‌توانید این محصولات را با بهترین قیمت و کیفیتی مطلوب از مجموعه ما تهیه کنید.

ما پتانسیل های لازم را برای همکاری با تجار داخل کشور و خارج از کشور داریم. برای ارسال و فروش کالا به صورت عمده مهیا هستیم. زئولیت ها را با دانه بندی و بسته بندی مناسب با کار و موقعیت شما ارسال خواهیم کرد.

مجموعه ما با داشتن سابقه فروش در  داخل و خارج کشور عزیزمان ایران، این امتیاز مثبت را هم دارد که به عنوان یک مشاور در کنار شما تا رسیدن به هدفتان حضور داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید زئولیت می توانید با شماره موجود در سایت ارتباط بگیرید. برای اطلاع از قیمت دقیق محصولات مجموعه مفید نیز می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120697642

phone icon شماره ثابت: 02128420163

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: zeolite.binaei@gmail.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید