مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آخرین قیمت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت سال ۱۴۰۱

آنچه در این مقاله میخوانید...

زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت چیست؟ قیمت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیتمعرفی ساختار زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیتخواص زئولیت طبیعی در صنعت غذاسازیخاصیت زد باکتری زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیتخاصیت خاصیت حفظ رطوبت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیتکاربرد سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت در صنعت گاز چیست؟قیمت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت به چه عواملی بستگی دارد؟زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت را از کجا خریداری کنیم؟مرکز تولید زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت چیست؟

زئولیت کلینوپتیلولیت یکی از انواع زئولیت‌ها است که به‌صورت طبیعی در خاک و سنگ‌ها وجود دارد. این زئولیت از ترکیبی از سیلیسیم، آلومینیوم، اکسیژن، هیدروژن، ناتریم و کلسیم تشکیل شده است. زئولیت کلینوپتیلولیت به دلیل ساختار پلیمری خاص خود، در قالب یک شبکه سه‌بعدی شناخته می‌شود.

زئولیت کلینوپتیلولیت به دلیل داشتن خاصیت جذب بالا، در بسیاری از کاربردهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. این خاصیت جذب از طریق بافت داخلی زئولیت کلینوپتیلولیت، به‌ویژه مواد یونی، که با اندازه و نوع مشخصی وجود دارند، انجام می‌گیرد. به همین دلیل، زئولیت کلینوپتیلولیت در کشاورزی برای جذب مواد مغذی، جذب سموم و کاهش آلودگی خاک، و همچنین در صنعت نفت و گاز برای جذب گازهای خاص استفاده می‌شود.

قیمت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

آخرین قیمت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت سال ۱۴۰۱ را می توان از مراکز فروشی که نمایندگی تولیدکنندگان هستند نیز بدست آورد. توجه داشته باشید که این قیمت با توجه به نوع و کیفیت زئولیت متفاوت است. زئولیت دارای انواع بسیاری است. از جمله مهم ترین انواع ماده معدنی زئولیت نیز زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت می باشد.

هم چنین این نوع از زئولیت پرکاربردترین انواع زئولیت ها است که با توجه به گسترش صنایع مختلف و گذشت زمان مورد توجه بیشتری نیز قرار گرفته است.

کاربردهای متنوع و خاص زئولیت طبیعی کلینو سبب شده تا در مدت زمانی بسیار اندک سهم زیادی از فروش محصولات را به خود اختصاص دهد.

در واقع پرفروش ترین ماده های معدنی که در بازار یافت می شود نوع کلینوپتیلولیت طبیعی است.

آخرین قیمت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت سال 99

معرفی ساختار زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

زئولیت کلینوپتیلولیت یکی از انواع زئولیت‌ها است که دارای ساختار شبکه‌ای سیلیکاتی با نسبت پایدار به آلومینیوم و سایر عناصر مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم و… است.

ساختار زئولیت کلینوپتیلولیت به صورت لایه‌ای متشکل از سیلیکات و آلومینیوم است که در آن یک لایه سیلیکات بر روی یک لایه آلومینیوم قرار دارد و این الگوی تکراری در ساختار زئولیت کلینوپتیلولیت تشکیل می‌دهد.

در ساختار زئولیت کلینوپتیلولیت، هر یک از اتم‌های آلومینیوم درون یک لایه خود به اتم‌های سیلیکون مجاور ربط دارد و فضای بازی که بین لایه‌های سیلیکات وجود دارد، به عنوان فضای جاذب برای یون‌ها و مولکول‌ها عمل می‌کند.

ساختار زئولیت کلینوپتیلولیت دارای قابلیت جذب بالا برای یون‌ها و مولکول‌های خاصی مانند نیترات، سولفات، فسفات، سدیم، پتاسیم و… است. همچنین، به دلیل داشتن سطح خود بازی بالا، زئولیت کلینوپتیلولیت قابلیت جذب بالایی را برای تعدادی از گازهای خاص مانند CO2 و NOx نیز دارد.

 

خواص زئولیت طبیعی در صنعت غذاسازی

زئولیت طبیعی یک جاذب قوی است که در صنایع مختلف به خصوص در صنعت غذاسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع زئولیت به دلیل خاصیت جذب و تبادل یونی، عاملی مناسب برای جداسازی، خشک کردن و حفظ عناصر غذایی مانند نمک‌ها و ویتامین‌ها در غذاها است. همچنین زئولیت طبیعی به عنوان یک جاذب آب و رطوبت، می‌تواند در جلوگیری از تغییر شکل و خرابی غذاها به دلیل رطوبت موثر باشد. از دیگر خصوصیات زئولیت طبیعی می‌توان به مقاومت در برابر حرارت، عدم جذب بو و طعم، قابلیت استفاده در فرآیندهای ضدعفونی کننده و … اشاره کرد. به طور کلی، استفاده از زئولیت طبیعی در صنعت غذاسازی به منظور حفظ کیفیت و ارتقای خواص غذاها بسیار مفید است.

خاصیت زد باکتری زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

زئولیت کلینوپتیلولیت یک نوع زئولیت طبیعی است که دارای خاصیت ضد باکتری قویی است. در ساختار آن، یون‌های نقره (Ag+) به صورت پیچیده‌ای درون شبکه سه بعدی زئولیت جای گرفته‌اند. این یون‌های نقره با جذب باکتری‌ها، آن‌ها را به عنوان منبع تغذیه خود قطع می‌کنند و باعث مهار و کاهش فعالیت آن‌ها می‌شوند.

خاصیت ضد باکتری زئولیت کلینوپتیلولیت باعث شده است که در بسیاری از صنایع، از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی، دارویی و بسته‌بندی مواد غذایی، به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده و آنتی‌باکتریال طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین، زئولیت کلینوپتیلولیت به عنوان یک جاذب قوی نیز در تصفیه آب و فاضلاب، پالایش هوا، دورسازی مواد شیمیایی، بازیافت پساب‌های صنعتی و تصفیه روغن‌های خام استفاده می‌شود.

در صنعت غذایی، خاصیت ضد باکتری زئولیت کلینوپتیلولیت می‌تواند به عنوان یک ماده حفظ کننده مواد غذایی، از جمله محصولات پختنی و سایر محصولات غذایی، مورد استفاده قرار گیرد. این خاصیت می‌تواند باعث جلوگیری از رشد باکتری‌های فاسدکننده و افزایش عمر مفید محصولات شود.

به طور کلی، خاصیت ضد باکتری زئولیت کلینوپتیلولیت نه تنها می‌تواند به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده و آنتی‌باکتریال طبیعی مورد استفاده قرار گیرد، بلکه در بسیاری از صنایع دیگر نیز به عنوان یک جاذب قوی و ماده حفظ کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خاصیت خاصیت حفظ رطوبت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

زئولیت کلینوپتیلولیت یک نوع زئولیت طبیعی است که دارای خاصیت جذب رطوبت قوی است. در ساختار این نوع زئولیت، فضای خالی وجود دارد که می‌تواند تا ۲۰ درصد از وزن خشک آن را به عنوان رطوبت جذب کند.

استفاده از زئولیت کلینوپتیلولیت به عنوان ماده حافظ رطوبت در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنایع غذایی، استفاده از زئولیت کلینوپتیلولیت به عنوان ماده حافظ رطوبت، می‌تواند جلوی رطوبت شدن و خراب شدن محصولات را بگیرد. همچنین، این خاصیت به منظور پایداری و طول عمر بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از زئولیت کلینوپتیلولیت به عنوان ماده حافظ رطوبت در بسته‌بندی محصولات، مانند الکترونیکی، باعث جلوگیری از خراب شدن و تلف شدن محصولات می‌شود. همچنین، در صنعت داروسازی، خاصیت جذب رطوبت زئولیت کلینوپتیلولیت می‌تواند به منظور حفظ کیفیت و پایداری بیشتر داروها و تهیه محصولاتی با ترکیبی از داروها و مواد مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

به طور کلی، خاصیت حفظ رطوبت زئولیت کلینوپتیلولیت، می‌تواند به عنوان یک ویژگی مهم در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرد و باعث جلوگیری از خراب شدن محصولات و افزایش عمر مفید آن‌ها شود.

کاربرد سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت در صنعت گاز چیست؟

سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت به عنوان یک جاذب گازهای ناخواسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ برای تصفیه گازهای خروجی از خودروها و صنایع مختلف، به خصوص در فرایندهای تولید پلیمرهای حرارتی و نفت، به کار می‌رود. ساختار کریستالی سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت، باعث می‌شود که شکافی با قطر خیلی کوچک داشته باشد که جزئیات آن در حدود نانومتری است. با استفاده از این خصوصیت، سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت می‌تواند گازهای آلاینده را هنگام عبور از محفظه ای که زئولیت در آن قرار دارد، جذب کند و باعث تصفیه گاز شود.

همچنین، سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت به عنوان یک جاذب کربن دی اکسید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فرایند تصفیه گازهای صنعتی، زئولیت کلینوپتیلولیت به عنوان یک جاذب کربن دی اکسید استفاده شده و با جذب این گاز از هوای خروجی، منجر به کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت آن می‌شود.

در کل، سنگ زئولیت کلینوپتیلولیت با داشتن خصوصیات جذب و جاذبی بالا، به عنوان یک جاذب گازهای ناخواسته در خودروها و صنایع مختلف، به کار می‌رود. با استفاده از این سنگ در فرایندهای تولید پلیمرهای حرارتی و نفت، می‌توان کیفیت گاز خروجی و همچنین کاهش آلودگی هوا را بهبود بخشید.

مقایسه قیمت و کاربرد زئولیت کلینوپتیلولیت با رقبای مشابه

درواقع زئولیت کلینوپتیلولیت یک جایگزین صنعتی برای مواد شیمیایی است و در بسیاری از صنایع مانند پتروشیمی، نفت و گاز ، فرآوری غذا، تصفیه پساب و … کاربرد دارد. برخلاف رقبای مشابه از جمله کائولن و سیلیس، زئولیت کلینوپتیلولیت دارای خواص برتری است. از جمله خواص این ماده می‌توان به جذب انواع گازها، هیدروکربن‌ها و آلاینده‌های محیطی، جداسازی مولکول‌های بزرگ، کاهش آلودگی‌های صنعتی و نیز استفاده در نانوتکنولوژی اشاره کرد.

قیمت زئولیت کلینوپتیلولیت نسبت به رقبای مشابه نیز بسیار مناسب است و با توجه به خواص و کاربردهای آن، می‌تواند بهترین گزینه برای صنایع مختلف باشد. به طور خلاصه، زئولیت کلینوپتیلولیت نسبت به رقبای مشابه ارزان‌تر و دارای خواص برتری است که باعث جذب بیشتر مشتریان در صنایع مختلف شده است.

قیمت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت به چه عواملی بستگی دارد؟

زئولیت‌های طبیعی کلینوپتیلولیت، نوعی سنگ رسوبی با ساختار پلیمری است که شامل عناصری مانند آلومینیوم، سیلیسیم و اکسیژن می‌شود. علاوه بر این، این زئولیت‌ها حاوی یون‌های فلزی هستند که در فرآیند جذب و جایگزینی نقش دارند.

قیمت زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال، محل استخراج، خلوص و کیفیت زئولیت، حجم تقاضا و عرضه، هزینه‌های حمل و نقل، و قوانین و مقررات مربوط به صنعت استخراج و بازار فروش از جمله عواملی هستند که می‌توانند بر قیمت زئولیت تأثیر بگذارند.

به عنوان مثال، زئولیت‌های استخراج شده در مناطق دورافتاده و سخت‌دسترس ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند، زئولیت‌های با خلوص و کیفیت بهتر نیز معمولاً هزینه بیشتری دارند. همچنین، تقاضا و عرضه در بازار نیز می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در تعیین قیمت زئولیت اثرگذار باشد

زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت را از کجا خریداری کنیم؟

مرکز تولید زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

برای تهیه و خرید انواع زئولیت‌ها راه ها و روش های گوناگونی وجود دارد. هر یک از روش های خرید زئولیت طبیعی مزایا و معایب خود را دارد. یکی از این روش ها خرید مستقیم محصولات از تولیدکنندگان می باشد.

با این کار می توانید نظارت کافی و لازم را بر نحوه تولید زئولیت‌ها داشته باشید و سپس اقدام به خرید مطمئن و رضایت بخش کنید. دیگر روش مرسوم و سریع تر، خرید غیر حضوری و اینترنتی می باشد.

شما خریداران گرامی می توانید به صورت اینترنتی از سایت ها معتبر نیز محصول مناسب را انتخاب و ثبت سفارش نمایید.

این روش یکی از روش های کم هزینه در زمان و هرینه می باشد.

در واقع در زمان بسیار کوتاه و بدون صرف هزینه برای مراجعه به مرکز خرید زئولیت کلینوپتیلولیت می توانید بهترین و باکیفیت ترین محصول را خریداری نمایید.

مجموعه  بازگانی مفید تاکنون سابقه درخشانی در حوزه فروش انواع زئولیت‌ها داشته است. این مجموعه آماده فروش این محصولات به مشتریان با بهترین قیمت و کیفیتی مرغوب است. با محصولات مجموعه مفید حاصلخیزی را به زمین‌های خود هدیه دهید.

 

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120697642

phone icon شماره ثابت: 02128420163

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: zeolite.binaei@gmail.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید