مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربرد پوزولان زئولیت در بتن و سیمان

آنچه در این مقاله میخوانید...

تاثیر زئولیت بر مقاومت و نفوذپذیری بتنتاثیر زئولیت بر وزن بتن

پوزولان زئولیت سبب کاهش مصرف بتن و سیمان  می شود .

در چند سال اخیر طرح های بسیاری برای افزایش تولید سیمان آغاز شده است . از این رو پیش بینی می شود تا چند سال آینده کشور ایران جز یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده سیمان شود . قاعدتا با افزایش تولید سیمان ، با رشد فزاینده ی مصرف انرژی در کشور مواجه خواهیم شد و به دنبال آن مسائل زیست محیطی جدی خصوصا ازنظر تولید گاز کربنیک، ایجاد خواهد شد.

در نتیجه استفاده از مواد پوزولانی به خصوص پوزولان های طبیعی به عنوان جایگزین بخشی از سیمان مصرفی می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای کاهش مصرف سیمان باشد.

با توجه به اینکه صنعت ساختمان در زمینه های مختلف به خصوص در بخش سد سازی رشد بسیار زیادی داشته است ، ساخت و سازهای بتنی با عمر مفید بیشتر و کارآیی بهتر در محیط هایی با شرایط نامناسب همچون حاشیه خلیج فارس ، اهمیت استفاده از پوزولان ها به ویژه پوزولان های طبیعی که در دسترس و ارزان قیمت باشند را بیش از پیش نمایان می کند .

استفاده از مواد پوزولاني باعث بهبود مقاومت و دوام بتن مي شود. واكنش هاي پوزولاني موجب پرشدن حفرات موجود در بتن و باعث كاهش تخلخل و نفوذپذيري و در نتيجه افزايش دوام و مقاومت بتن مي شود. زئوليت يكي از پوزولان هاي طبيعي است كه در ايران به مقدار زیاد يافت مي شود و به راحتي قابل استخراج و فرآوري است.

تاثیر زئولیت بر مقاومت و نفوذپذیری بتن

سازه های بتنی به ویژه سازه های مرتبط با راه نظیر پایه پل  ها یا اسکله های دریایی، به دلیل حجم بار ترافیکی و قرارگیری در معرض عوامل محیطی، از لحاظ  دوام و مقاومت ، توجه زیادی را در علم فناوری بتن به خود جلب کرده است .

از این رو آزمایش های بسیاری انجام شده  تا با استفاده از افزودنی ها، مقاومت و دوام بتن بهبود پیدا کند .

آزمایش هایی نظیر مقاومت فشاری، جذب آب موئینه، تعیین پروفیل یون کلر، پراش پرتو ایکس (XRD (بر روی نمونه های بتنی انجام شده است.

در ساخت نمونه ها از عیارهای مختلف سیمان و همچنین درصدهای مختلف زئولیت و آب به سیمان استفاده شده است.

با توجه به نتایج بدست آمده مشخص شد ، اضافه شدن زئولیت به بتن باعث افزایش مقاومت و کاهش نفوذپذیری نمونه ها نسبت به بتن مرجع شده است. همچنین نتایج آزمایش XRD و همچنین تصاویر بدست آمده از آزمایش SEM نشان میدهد که ریزساختار مربوط به نمونه های دارای زئولیت دارای تراکم بیشتری نسبت به نمونه های بدون زئولیت می باشد.

تاثیر زئولیت بر وزن بتن

استفاده از بتن سبک باعث کاهش وزن ساختمان و به دنبال آن کاهش نیروی زلزله می شود .کمبود مقاومت بتن‌های سبک عامل مهمی در محدود نمودن دامنه کاربرد این نوع بتن ها در سازه‌ها شده است.لذا امروزه تحقیقات وسیعی بر روی چگونگی ساخت بتن های سبک با مقاومت بالا به منظور استفاده سازه ای انجام می‌گیرد.

یکی از محدودیت های کاربرد عمده بتن سبک مصرف بیشتر سیمان در آن نسبت به بتن معمولی است و یکی از راهکارهای بر طرف کردن این نقیصه استفاده از مواد جایگزین سیمان میباشد. استفاده از بتن با وزن مخصوص پایین و همچنین افزایش مقاومت فشاری بتن می تواند منجر به سبک سازی و کاهش ابعاد اجزای سازه ای گردد. از این رو تاثیر زئولیت برمقاومت بتن، وزن مخصوص و میزان جذب آب بتن، بررسی شده است. نتایج آزمایش بر روی پنج نمونه با درصدهای متفاوت زئولیت )۱ ،%۰۱ ،% ۰۱ ،%۳۱ ،%۴۱ )%با نتایج آزمایش بر روی نمونه شاهد مقایسه شد. افزایش مقاومت، کاهش وزن مخصوص و افزایش میزان جذب آب بتن از نتایج وجود زئولیت در بتن سبک هستند .

جهت گرفتن مشاوره، خرید و کسب اطلاعات بیشتر می توانید  با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120697642

phone icon شماره ثابت: 02128420163

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: zeolite.binaei@gmail.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

2

2 پاسخ به “کاربرد پوزولان زئولیت در بتن و سیمان”

  1. باسلام وقت بخیر این مواد زئولیت خیلی کاربردبسزای دارد وبه حوزه ساخت وساز بسیارکمک میکند وتوانست به مدرن سازی واستفاده تکنلوژی هست

  2. با سلام و وقت بخير
    محصولات خیلی کاربردی هستن و در زمینه کشاورزی خیلی استفاده می‌شوند. خرید از این سایت برای شاغلان به صرفه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید