مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

همه چیز درباره زئولیت برای شناخت بهتر این ماده معدنی

آنچه در این مقاله میخوانید...

زئولیت چیست؟تارخچه پیدایش زئولیتزئولیت چگونه تولید می شود؟مزایا زئولیت مصنوعی نسیب به زئولیت طبیعینحوه استخراج زئولیت به چه صورت است؟زئولیت چه کاربرد هایی دارد؟لیست قیمت انواع زئولیت:

زئولیت، مفهوم لغوی این کلمه در زبان یونانی به معنای سنگ جوشان می باشد. علت این نام گذاری این است که وقتی زئولیت در برابر فوتک کانی شناسی بگیرد و گرم می شود، آب موجود در آن به صورت بخار بیرون می آید و از فضای بیرون منظره مانند جوشیدن مشاهده می شود.

زئولیت چیست؟

زئولیت ها، ماده معدنی طبیعی است که نوع مصنوعی آن هم وجود دارد. زئولیت ها آلومینوسیلیکات هیدراته ای هستند، که از تتراهیدرای به هم پیوسته آلومینا (AlO4) و سیلیس (SiO4) ساخته می شوند.

 

تارخچه پیدایش زئولیت

اکسل فردریک کرونشتت اولین کسی بود که برای بار اول در سال ۱۷۵۶ اصطلاح زئولیت را مطرح کرد. این فرد یک متخصص معدنی سوئدی بود که این موضوع را عنوان کرد.

ساختار درونی زئولیت به چه شکلی است

زئولیت یک ماده جامد است که حاوی آلومینیوم، سیلیسیم و اکسیژن است. ساختار فیزیکی آن به گونه ای است که یک سری حفره های به هم پیوسته درون آن دارای چارچوب منظم هستند.رنک زئولیت عموما سفید مایل به زرد است آن هم به خاطر وجود رادیکال های گوگردی S-2 و S-3 ایست این رادیکال های گوگردی به ترتیب رنگ های زرد و آبی را در این زئولیت ها به وجود می آورد، در حالتی خاص که هر دو رادیکال درون زئولیت وجود داشته باشد رنگ زئولی به سبزی هم گرایش دارد.

زئولیت چگونه تولید می شود؟

زئولیت در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد که نوع طبیعی آن مانند سایر مواد معدنی به طور طبیعی رخ می دهد، اما نوع مصنوعی آن در مقیاس گسترده به صورت صنعتی تولید و به بازار عرضه می شود.

زئولیت های طبیعی از واکنش بین سنگ های آتشفشانی و لایه های خاکستر با آب های زیرزمینی قلیایی به وجود می آیند. همچنین بعد از گذشت هزاران تا میلیون ها سال در محیط که رسوب هایی در آن نشسته باشد، زئولیت ها شکل می گیرند البته این موضوع در حوضه های کم عمق قلیایی بوقوع می پیوندد.

بد نیست بدانید که زئولیت های طبیعی اکثرا  خالص نیستند و این ناخلصی از ترکیب شدن با مواد معدنی دیگر، فلزات، کوارتز یا سایر زئولیت ها است که زئولیت را آلوده می کنند.

از میان همه این زئولیت ها تاکنون بیش از ۴۰ نوع زئولیت طبیعی و بیش از ۱۵۰ نوع مصنوعی شناخته و تولید شده است.

مزایا زئولیت مصنوعی نسیب به زئولیت طبیعی

شاید شما هم فکر کنید زئولیت طبیعی باید بهتر از نوع مصنوعی آن باشد اما در اینجا بالعکس است و زئولیت های مصنوعی دارای یک سری مزیت ها نسب به زئولیت طبیعی هستند. زئولیت مصنوعی با مواد مصنوعی در حالت یکنواخت و خالص تولید می شود و دقیقا ترکیبی که مورد نیاز است به دست می آید اما در نوع طبیعی به این صورت نیست.

همچنین این امکان وجود داردتا سازه های زئولیت  را به گونه ای تولید کرد که در طبیعت ظاهر نمی شوند. تولید زئولیت می تواند به صورت نا محدود انجام شود چرا که مواد اصلی و تشکیل دهنده زئولیت از  سیلیس و آلومینا است که از فراوان ترین اجزای معدنی موجود در زمین هستند، بنابراین هیچ محدودیتی در تولید زئولیت وجود ندارد و به صورت بی نهایت می توان آن را تولید کرد.

نحوه استخراج زئولیت به چه صورت است؟

استخراج زئولیت به صورت رو باز انجام می شود یعنی این که برای استخراج زئولیت های طبیعی در ابتدا بار سنگین برداشته می شود تا امکان دسترسی به سنگ معدن فراهم شود. سپس بعد از این که روی معدن باز شد با استفاده از تراکتورهای مجهز به تیغه های چاک دهنده و لودرهای جلویی سنگ معدن را استخراج می کنند.

زئولیت چه کاربرد هایی دارد؟

  • از زئولیت ها به عنوان یک بستر برای تبادل یون در تصفیه آب های خانگی و تجاری، نرم سازی و سایر موارد استفاده می شود.
  • جداسازی مولکول ها استفاده می شود (فقط مولکول هایی با اندازه و شکل خاصی می توانند از آن عبور کنند) و به عنوان تله هایی برای مولکول ها استفاده می شود، تا بتوان آن ها را تجزیه و تحلیل کرد.
  • زئولیت به عنوان کاتالیزور و جاذب نیز استفاده می شود.
  • ساختار منافذ کاملاً مشخص و اسیدیته قابل تنظیم آن ها باعث می شود، که در واکنش های مختلف بسیار فعال شوند.
  • زئولیت ها توانایی جداسازی دقیق و خاص گازها را دارند، از جمله حذفH2O ،COو SO2 از جریان های گاز طبیعی با درجه پایین. جداسازی های دیگر شامل گازهای نجیب، N2، O2، فریون و فرمالدئید است.
  • زئولیت ها برای کمک به نقره در انتشار نور به طور طبیعی کشف شدند، که ممکن است با نورهای فلورسنت یا LED ها رقابت کند.
  • سیستم های تولید اکسیژن و غلیظ کننده های اکسیژن از زئولیت ها به همراه جذب نوسان فشار برای از بین بردن نیتروژن از هوای فشرده برای تأمین اکسیژن برای لوله های هوا در ارتفاعات و همچنین منابع اکسیژن خانگی و قابل حمل استفاده می کنند.
  • زئولیت های مصنوعی، مانند سایر مواد مزوپور (به عنوان مثال MCM-41)، به عنوان کاتالیزور در صنایع پتروشیمی، مانند ترک خوردگی کاتالیزوری مایع و تركش هیدروكرك، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.
  • زئولیت ها مولکول ها را در فضاهای کوچک محدود می کنند، که باعث تغییر در ساختار و واکنش آن ها می شود.
  • فرم های اسیدی زئولیت های تهیه شده اغلب اسیدهای جامد حالت جامد قدرتمند هستند و میزبان واکنش های کاتالیز شده با اسید، مانند ایزومریزاسیون، آلکیلاسیون و ترک را تسهیل می کنند.
  • زئولیت در ترک خوردگی کاتالیستی از راکتور و بازسازی کننده ها، استفاده می کند.
  • زئولیت ها از روش های پیشرفته پردازش مجدد زباله های هسته ای نیز استفاده می کنند.
  • در ذخیره و استفاده از انرژی خورشیدی نیز از زئولیت استفاده می شود.
  • از زئولیت ها به عنوان غربال مولکولی در پمپ های خلا به سبک انجماد نیز استفاده می شود.
  • بزرگترین استفاده یکنواخت برای زئولیت، بازار جهانی مواد شوینده لباسشویی است.
  • بستر گربه های غیر کلوخه اغلب از زئولیت یا دیاتومیت ساخته می شوند.
  • از زئولیت های مصنوعی به عنوان ماده افزودنی در فرآیند تولید بتن آسفالت مخلوط گرم استفاده می شود.
  • در استخراج سنگ های قیمتی نیز به کار می رود. تامسونیت ها، یکی از معدنی کمیاب زئولیت، به عنوان سنگ های قیمتی از مجموعه ای از گدازه ها در امتداد دریاچه ها جمع آوری شده است.

 

لیست قیمت انواع زئولیت:

به خاطر شرایط حاکم در بازار امکان در ج قیمت در سایت وجود ندارد. اما شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت روز زئولیت ها با شماره تماس های موجود در سایت ارتباط بگیرید تا همکارانم شما را در جریان جدید ترین قیمت ها قرار دهند.

مجموعه ما با سالها تجربه در زمینه فروش انواع زئولیت چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور جز یکی از فعالان این عرصه می باشد. هر گاه سوالی داشتید و نیاز به مشاوره در زمینه خرید عمده زئولیت برایتان پیش آمد با ما تماس بگیرید.

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120697642

phone icon شماره ثابت: 02128420163

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: zeolite.binaei@gmail.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید