مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مرکز فروش سنگ زئولیت به صورت مستقیم

آنچه در این مقاله میخوانید...

انواع زئولیت چیست؟ویژگی و خصوصیات شیمیایی و فیزیکی زئولیتخرید عمده سنگ زئولیت در ایران

سنگ زئولیت یا به  عبارتی همان سنگ جوشان از معادن طبیعی استخراج می شود. این سنگ دارای قدرت جذب سطحی خیلی زیادی است و دارای قابلیت تبادل یونی نیز می باشد. این سنگ مورد استفاده در بسیاری از صنایع است مانند کشاورزِی، داروسازی، پزشکی، دامداری، تولید مواد غذایی و .. که نقش مهمی هم در این صنایع ایفا می کند. این سنگ معدنی دارای ساختاری متخلخلی است که در رنگ های زرد و سفید و قهوه ای در طبیعت یافت می شود. البته گاها این سنگ بی رنگ و بلورین است.

اگر بخواهیم خیلی تخصصی توضیح دهیم که اصلا زئولیت چیست باید بگوییم که زئولیت یکی از کانی هایی است که قدرت جذب فوق العاده زیادی دارد و اولین توسط اکسل فرد، کانی شناسی روسی به جهانیان معرفی شد. در رابطه با کابرد های این سنگ معدنی اگر بخواهیم توضیح دهیم باید مقالات زیادی را در باب این موضوع نگارش کنیم. این کانی به سنگ جوشان معروف است علت این نام گذاری هم این است که زمانی که آب درون این سنگ معدنی می رود به حالت بخار می شود و از درون سنگ خارج می گردد. به این روند خارج شدن بخار از سنگ که دقت کنید پی به علت نام گذاری سنگ زئولیت به سنگ جوشان خواهید برد.

بد نیست بدانید زئولیت جزئی از خانواده آلومینوسیلیکات ها است که هم به صورت طبیعی در طبیعت یافت می شود و هم به صورت مصنوعی آن را به تولید می رسانند. نمونه های زیادی از این زئولیت های طبیعی را در معادن یافت شده در کشور خودمان می توانیم استخراج کنیم و بسیاری از نمونه های دیگر هم در کارخانه هایی که احداث شده اند به تولید می رسند.

انواع زئولیت چیست؟

تقسیم بندی های زیادی را برای زئولیت کارشناسان و محققان در نظر گرفته اند. برخی از این کارشناسان یک دسته بندی بر اساس موارد کاربرد زئولیت ها و این که آن ها در چه صنایعی مورد استفاده قرار می گیرند در نظر گرفته اند. یکی دیگر از دسته بندی ها بر اساس نوع به وجود امدن این کانی ها است که به دو دسته زئولیت طبیعی و زئولیت مصنوعی نقسیم می شوند.

یکی دیگر از تقسیم بندی ها براساس ساختار و شکل کلی این سنگ های زئولیت است که به زئولیت های رشته ای و ستونی تقسیم می شوند.

یکی دیگر از دسته بندی ها بر این اساس است که خب زئولیت از آلومینیوم و سیلیسیم متشکل است و براساس ترکیبات موجود در زئولیت و نسبت این دو انجام شود. هر چه نسبت این دو عنصر بیشتر باشد زئولیت خاصیت اسیدی بیشتری نیز خواهد داشت.

ویژگی و خصوصیات شیمیایی و فیزیکی زئولیت

سنگ زئولیت

ساختار و ساختمان کلی زئولیت ها به صورت چهار ضلعی است و سطح آن ها مملو از بار می باشد و همین خاطر روی سطح زئولیت تبادل یونی با سرعت بسیار زیادی انجام می شود. یکی دیگر از خصوصیات این ماده معدنی خاصیت کاتالیزوری آن است که به خاطر همین خواص در بسیاری از واکنش های شیمیایی از زئولیت به عنوان کاتالیزور و یا شتاب دهنده بهره برده می شود. قدرت جذب بالایی که زئولیت دارد به خاطر ساختار و ساختمان متخلخل آن است که می تواند به خوبی رطوبت موجود در هوا را جذب نماید.

کاربرد زئولیت در تصفیه آب

در تصفیه آب فاضلاب های شهری از زئولیت به منظور حذف آلاینده هایی نظیر نیتروژن، فسفر و .. بهره برده می شود. این تصفیه قبل از ورد آب به طبیعت باید انجام شود.

خرید عمده سنگ زئولیت در ایران

سنگ زئولیت

همان طور که اشاره شد زئولیت کاربرد های بسیار گسترده ای را در زمینه ها و صنایع مختلف دارد. اما اصلی ترین و مهم ترین کاربرد زئولیت در صنعت تصفیه آب فاضلاب می باشد. بعد از این کاربرد به صورت گسترده در صنعت کشاورزی، تصفیه آب استخر، مکمل های غذایی و … از آن بهره برده می شود.

شما با هر عنوان شغلی و برای هر کاربردی که به دنبال خرید عمده سنگ زئولیت و یا پودر زئولیت و … هستید می توایند با گروه صنعتی و تجاری مفید ارتباط بگیرید. همچنین این نکته را مد نظر  داشته باشید که نوع زئولیت مصرفی در هر زمینه متفاوت است و شما باید متناسب با کار و نیاز خود زئولیت را خریداری نمایید.

قیمت زئولیت به موارد و عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. من جمله نوع زئولیتی که می خواهید خریداری کنید بسیار مهم است چرا که برخی از این زئولیت ها دارای خواص اسیدی هستند و برخی قلیایی و همه این موارد روی قیمت این محصول تاثیر بسزایی دارد. و موارد دیگر همچون طبیعی و یا مصنوعی بودن زئولیت هم در قیمت آن تاثیر گذار است. به همین سبب باید همه موارد را در هنگام خرید زئولیت مشخص کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا اطلاع از قیمت ها و همچنین ثبت سفارش با شماره تماس های موجود در سایت ارتباط بگیرید.

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120697642

phone icon شماره ثابت: 02128420163

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: zeolite.binaei@gmail.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید