مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تعریف کامل تر از زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

آنچه در این مقاله میخوانید...

زئولیت کلینوپتیلولیت چه خصوصیاتی دارد؟آیا زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت روی میزان جذب تاثیر دارد؟خرید زئولیت معدنی طبیعی زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت، اولین بار در چک اسلواکی کشف و تولید شده است. کلنوپتیلولیت ( شکل نوشتاری آن به انگلیسی Clinoptilolite) است. این ماده معدنی مثل سایر مواد معدنی دارای یک فرمول ساختی است که در ادامه فرمول ساخت این ماده طبیعی معدنی را برایتان قرار می دهیم.

(NaKCa)2-3[Al3(AlSi)2 Si13 O36].12H2O

براساس این فرمول شیمیایی کلینوپتیلولیت از مجموعه کانی ها که شکستگی ناصافی هم دارند تشکیل شده است. بد نیست این را هم بدانید که ریشه اسم این ماده معدنی از ترکیب دو کلمه  یونانی تشکیل شده است. یعنی از ترکیب  klinein به معنای خوابیده شده و pitilon  به معنای پر یا قلم و lithos به معنای سنگ تشکیل شده است.

اگر بخواهیم شکل بلور های زئولیت کلینوپتیلولیت را شرح دهیم دارای بلور های پهن و کوتاه رمبوئدر با رنگ بندی سفید و قرمز است. همچنین شفافیت بلور های این ماده معدنی به صورت شفاف و نیمه شفاف است شکستگی آن به صورت ناصاف، دارای جلا شیشه ای و سیستم تبلور مونوکلینیک و در رده بندی سیلیکات است. این است شرح کاملی از شکل بلور های آن و در ادامه این را هم بگوییم که منشاء تشکیل دهنده آن هیدروترمال است.

زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

زئولیت کلینوپتیلولیت چه خصوصیاتی دارد؟

زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت

یک سری اطلاعات تخصصی در رابطه با این نوع زئولیت در ادامه این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم تا راحت تر بتوانید خرید خود را انجام دهید.

به طور معمول سنگ های معدنی که از معادن استخراج می شوند دارای یک چگالی هستند. چگالی این سنگ ها معمولا بین ۲ تا ۳/۲ گرم بر سانتی متر مکعب است. اما سنگ  های معدنی که میزان باریم در آن ها بیشتر باشد و غنی باشند از این ماده  معدنی معمولا استثنا هستند و چگالی این نوع سنگ ها بین ۵/۲ تا ۸/۲ گرم بر سانتی متر مکعب هستند.

هر سنگی دارای یک ساختمان و بدنه است که معمولا ساختمان سنگ های معدنی به صورت باز است. و در نتیجه این باز بودن سطح آن ها مشابه با کانی های سیلیکاتی قابل انبساط است. در سنگ های معدنی درصد جذب آب و رطوبت بالا است و در پی این جذب آب جذب آلودگی موجود در آب هم به نوعسنگ معدنی و همین طور نوع کاتیونی که در آن موجود است دارد.

موارد بسیار زیادی در جذب آلودگی ها توسط سنگ معدنی تاثیر گذارند مثل عرض کانال های موجود در آن، میزان و اندازه کاتیون ها، انرژی هیدراتاسیون ها و … تا حدودی تعیین کننده میزان آلودگی های جذب شده در آن هستند. در واقع این موارد می توانند مثل یک غربال عمل کنند.

اما مورد قابل توجه در سنگ های نوع کلینوپتیلولیت در جذب یون های فلزات سنگین Ag و    Ti به صورت انتخابی عمل می کنند. این سنگ برای جدا کردن و غیر متحرک کردن یون های رادیواکتیو موجود در آبی که از فاضلاب ها و آب های کشاورزی و همچنین پیش تصفیه آب و تصفیه آب پرورش ماهی و تصفیه فاضلاب های صنعتی به صورت گسترده عمل می کنند.

آیا زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت روی میزان جذب تاثیر دارد؟

بر اساس تحقیقات انجام شده این طور به دست آمده است که زئولیت در افزایش جذب عناصر تاثیر به سزایی دارد، این عناصر شامل موارد زیر است:

  1. فسفر
  2. آهن
  3. نیتروژن
  4. پتاسیم
  5. منگنز
  6. روی
  7. مس

خرید زئولیت معدنی طبیعی زئولیت کلینوپتیلولیت

زئولیت در مصارف بسیار زیادی کاربر د  دارند و افراد بسیار زیادی در مشاغل و صنایعی که مشغول به کار هستند نیاز به خریداری زئولیت دارند.

همچنین زئولیت در انواع مختلف وجود دارد زئولیت طبیعی و مصنوعی و هر کدام از این دو دارای انواع بسیار زیادی هستند که هر کدام از این نوع ها در کاربرد های خود به مصرف می رسند.

شما می توانید جهت سفارش هر مدل و هر سایز و هر مدل از زئولیت با دفتر فروش ما تماس حاصل فرمائید و هماهنگی لازم را انجام دهید.

با تشکر از اعتماد شما به مجموعه مفید و حسن اعتماد و حسن انتخاب شما. مجموعه ما در تلاش است تا با بهترین خدمت رسانی بتواند اعتماد شما را پاسخ دهیم. همچنین امکان ثبت سفارش از هر نقطه ایران و حتی از هر کشوری مهیا شده است. این یعتی شما برای صادرات هم می توانید روی ما حساب کنید. در تامین زئولیت های طبیعی و مصنوعی و مخصوصا زئولیت طبیعی کلینوپتیلولیت روی مجموعه ما حساب کنید.

مهدی بینایی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش:مهدی بینایی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120697642

phone icon شماره ثابت: 02128420163

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: zeolite.binaei@gmail.com

مجموعه بازرگانی مفید شما را به خرید بهترین محصولات زئولیت طبیعی و مولکولارسیو هادعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید